Antepostscriptum

Micuţa Curioasă şi Ingenioasă

Posted on: 2010/08/26

Mă întorceam de la serviciu şi am trecut pe la o gheretă să-mi iau cîţiva struguri. Ca să mă mai feresc de soare şi ca să mai tai din drum, am luat-o prin curţi. În una din acestea, o mămică cu fetiţa ei care nu părea să aibă mai mult de cinci anişori, se plimbau. Cînd m-a văzut, fetiţa s-a uitat cu o expresie rugătoare la maică-sa:
– Mama, vleau poamăăăă!
– Îl rugăm pe tata să ne ia deseară, cînd vine acasă, îi promite maică-sa. Mama n-are bani acum…
Dar n-a fost convingătoare, fiindcă a urmat:
– Mamaaaa, vleau poamăăă!!!
Eu aleg un strugure şi îi spun:
– Vino să-ţi dau eu poamă, îi zic, numai să ai grijă s-o speli.
– Da’ de ce? se interesează intrigată fetiţa, venind cu mîna întinsă spre mine.
– Păi, pentru că… mornăi eu la întrebarea neaşteptată, cît au stat strugurii în ghereta de unde i-am cumpărat, s-au aşezat muştele şi viespile pe ea.
– Ei şi ce?, nu conteneşte cu întrebările Micuţa Curioasă.
– Păi… zic eu încurcată… muştele şi cviespile umblă prin diferite locuri murdare: gunoişti, veceu…
– Veceu??? mi-o taie fetiţa cu gura căscată, uitîndu-se cu neîncredere la strugure. Înseamnă că muştele şi viespile sunt muldare de lahat???!!!
– Doiniţaaaaaaaa… îi strigă maică-sa, cu „a” întins aşa cum exclamă toate mamele cînd se incomodează de şotiile copiilor săi.
– Tot ce-i posibil… şoptesc eu tot mai încurcată.
Iar fetiţa continuă, neluînd-o în seamă pe maică-sa:
– Înseamnă că tebuie să spăl poama cu detelgent?
Aici nu mi-am putut reţine rîsul şi am izbucnit în hohote, lasînd-o nedumerită deja pe Micuţa Curioasă şi Ingenioasă.
– Poate nu chiar cu detergent, dar s-o speli bine, ok? spun eu într-un final.
– Aha! răspunde Doiniţa şi, îndepărtîndu-mă, o aud dîndu-i indicaţii maicăsii: Mama, hai să speli tu poama că eu nu pot s-o spăl bine bine bine…

1 Response to "Micuţa Curioasă şi Ingenioasă"

Dulci.. intr-adevăr🙂

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

