Antepostscriptum

Scrisoare de dragoste

Posted on: 2010/09/13

Scrisă la numai nouă luni de dragoste, adică la 13 septembrie 2005, într-un caieţel cu citate din diferite cărţi pe care îl aveam încă de la liceu, această epistolă mi s-a părut întotdeauna prea naivă şi romantică în formulare, dar de cîte ori o recitesc, nu vreau să renunţ la nici un cuvînt din ea, chiar după cinci ani şi nouă luni de iubire.
I se dedică soţului meu, care azi mai adaugă un an de înţelepciune la carul anilor:

Dragostea noastră a început la o beţie şi beţie este pînă în ziua de azi. Timpul s-a dovedit a fi neputincios în faţa pasiunii noastre (scriam eu la 9 luni, ce să mai zic acum… :)). Fiece noapte este ca prima, fiece sărut este ca ultimul… În fiece zi te cunosc, te recunosc, mă îndrăgostesc şi mă înnec în pasiune.
Eşti atît de … universal pentru mine, încît numai prezenţa ta mă face să uit de dorinţe neîmplinite, neajunsuri, neplăceri. Ai proprietatea de a substitui orice mi-aş dori şi nu pot avea.
Orice cuvînt spus despre iubirea noastră este prea gol, nimeni n-ar putea să descrie acest fenomen. Poate e chiar altceva decît iubire, căci iubirea s-a obişnuit a fi dureroasă, amăgitoare şi oarbă, iar ceea ce s-a născut între noi nicidecum nu suferă de aceste metehne.
Suferinţa despărţirii este dulce, căci are conştiinţa noii întîlniri, mai imprevizibilă şi mai pasională decît ultima şi decît toate noile întîlniri din Univers.
Amăgitoare este doar lumea din jur, care vrea să ne înnece în banalitatea şi rutina ei şi devine ridicolă în această încercare, încît mai bine ar fi să-şi recunoască neputinţa.
Orbi nu suntem, căci alţii nu văd, dar noi vedem ceea ce este mai frumos şi mai clar: ce poate fi mai frumos şi mai sigur decît iubirea noastră?

Dacă diferenţa dintre ceea ce am scris aici şi restul este prea vădită, recunosc că am fost inspirată atunci de scrisorile Marianei Alcoforado.

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

