Antepostscriptum

Notă despre Tatiana

Posted on: 2010/09/15

Tania are ochi albaştri. Şi cînd am cunoscut-o eu, era blondă şi urîtă, iar acum nu-i blondă şi-i frumoasă. Aşa că să nu ascultaţi pe cei care spun că toate blondele cu ochi albaştri sunt nu ştiu cum şi nu ştiu mai cum.
Tania are două defecte: 1. nu se ţine niciodată de promisiunea de a mă vizita; şi 2. ea întotdeauna îşi ţine toate promisiunile, în afară de cele de la punctul 1. Toate, chiar si acelea care le-a facut în glumă şi omul n-a înţeles că-i glumă. Aşa că Tania permanent are de lucru la îndeplinirea promisiunilor. De aceea ea mereu e ocupată şi aşa îmi explic eu primul ei defect. Şi o iert.
Tania este un sanguinic adevărat. Adică se apucă cu înflăcărare de orice lucru şi le termină desflăcărată, în cel mai bun caz, ori se desflăcăreaza mai întii şi pe urma nu le termină. Iată cîteva teze în susţinerea acestei afirmaţii; Tania avea de gînd să facă:
– lasania;
– chiperi umpluti;
– gimnastică de dimineaţă;
– să lepede… a, nu. Am s-o încasez pentru asta;
– să-şi schimbe job-ul;
– să nu mai ia bani în avans;
– să nu mai cumpere “şmotşi de la Sveta”;
– să dea cizmele la reparaţie;
– să nu uite zilele de naştere şi restul evenimentelor apropiaţilor săi şi, respectiv, să nu uite să-i telefoneze;
– să-şi vopsească părul (Tania, ţi-ai mai vopsit părul? că nu te-am văzut de-o săptămînă);
– să reţină emoţiile şi să nu spună chiar tot ce crede;
– etc.
Toate aceste lucruri pînă la urmă ajung să fie făcute, dar nu fără întîrzierea cuvenită şi fără susţinerea celor care o iubesc pe Tania. Da pe Tania o iubesc toţi. Şi, din păcate, ea e conştientă de asta. Şi, dupa cum bine ştiţi, omului iubit de toţi, nu-i poţi face nici o învinuire. Mai ales că ai pentru ce o iubi.
Tania repede se supără, dar şi mai repede îi trece. Tania e sinceră, mai ales cînd ceva nu-i place – ea nu ezită să menţioneze acest lucru. Tania ştie să-si ceara scuze fără să-şi ceară scuze, iar fraza de aur a ei, în aşa cazuri, este: “tu doar ştii că eu îs izghită (sau “căscată”, sau “zăpăcită”, cuvîntul în sine nu contează, contează atitudinea şi mieunatul Taniei).
Eu cred că, la acest moment al povestirii, este evident şi se observă cu ochiul dezarmat, şi nu poate fi pus la îndoială faptul, şi voi toţi aţi observat că Tania este prototipul viu al motanului din “Shrek” (chiar şi ochii îs tot aşa de mari, numai că nu-s verzi).
Tania m-a învăţat multe lucruri importante în viată. Tania m-a învăţat că nu face să mă atîrn aşa de serios faţă de job-ul meu, iar în momentul cînd eu am obişnuit toate deprinderile necesare pentru a face faţă acestei înţelepciuni, Tania s-a dezvăţat s-o respecte. Tania este foarte grijulie – ea întotdeauna s-a deranjat pentru stomacul meu şi m-a dezvăţat să beau vin. Ea susţine că vinul poate grăbi apariţia ulcerului pentru că este acru, dar cogniacul, care nu este acru, nu contravine deloc dietei pentru un stomac predispus la găurire. Iar restul băuturilor, cu excepţia cogniacului, sunt păgubitoare. Învăţămintele ei în acest domeniu au avut un efect mult mai mare asupra mea decît străduinţele unui colectiv bine închegat de rusoaice pe parcursul a cinci ani de zile. Tania suportă foarte greu chiar şi cea mai subtilă îngrădire a libertăţilor umane şi este mereu revoltată de actuala ordine socială, iar în acest context, regimul de lucru rigid de la opt la cinci este pur şi simplu inacceptabil.
Eu cu Tania lucram într-un birou, deşi s-au făcut tentative neruşinate de a ne despărţi, probabil din cauza dovezii prea evidente a compatibilităţii caracterelor noastre, care se manifesta prin zgomot incompatibil cu regulile de etică ale companiei noastre. Însă din nou Tania a rezolvat pozitiv această situaţie neonestă, atunci cînd i s-a dat un sector foarte responsabil pe care doar ea putea sa-l preia: simţind toate cărţile în mîna ei, Tania a avut o singură revendicare – să fim iarăşi într-un birou. Conştiinţa acestui lucru a uns ca cu miere amorul meu propriu, iar Tania a rămas eroaua mea şi pînă în prezent.
Ceea ce mai trebuie de menţionat despre Tania este că ea nu iubeşte linguşeala, vanitatea, jeluiala, manifestarea milei cuiva faţă de careva împrejurări din viaţa ei personală şi nu poate vorbi frumos cu oamenii prefăcuţi. Presupun ca această calitate nu i-a adus multe foloase în viaţă, dar anume pentru aceasta, şi sunt absolut convinsă că este anume aşa, Tania este o persoana admirată de multi oameni, inclusiv de mine. Pentru că ea o face puternică.

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

