Antepostscriptum

Post în care o să aflaţi de ce slăbesc studenţii de la FRT după absolvire

Posted on: 2010/09/20

Scrisă pe 9 iulie 2010.

Pentru că e vineri, iar vinerea e ca vinerea, am intrat să mai citesc cîte ceva pe unele bloguri pe care le urmăresc. Aşa am dat de un articol mai vechi, pe blogul lui kirpi4, unde povesteşte nostalgic despre blocurile de la UTM, cele de pe Studenţilor. Şi mi-am adus aminte de blocul unde am umblat eu cinci ani de zile, tot al UTM, numai că în cel din centru.
Noi, cei de la FRT, eram cu administraţia într-un bloc şi aveam probabil onoarea să-l vedem cel mai des pe rectorul Bostan. Mare prilej de mîndrie! Era cam neîncăpător blocul şi de aceea era mereu aglomeraţie pe scări şi pe coridoare, dar mie asta îmi plăcea. În ultimul an al meu de studii i-au făcut şi buzele, adică l-au reparat, dar numai din faţă, iar în spate mi se pare că şi acum aşa şi a rămas, cu găuri în perete de puteai să băgi pumnul printre ele. Aripa de bloc unde se afla catedra mea, SOE, era cea mai avariată, interesant s-a mai făcut oare ceva pe acolo… Pe pereţi, la etajul trei, cablurile atîrnau într-un hal fără de hal, neacoperite cu canal de cablu, iar pereţii erau văruiţi aiurea… Oricum, îmi plăcea blocul nostru! Cea mai faină aulă era 208, reparată, renovată, cu mese în zigzag, a cîte unul, unde era uşor de copiat – mîndria blocului! Tot în ultimul an de studii am prins şi reparaţia din 218, dar nu-mi plăcea 218, fiindcă era trecere spre 217 sau 219, nu mai ţin minte, şi dacă aveai ore în 217 şi întîrziai, iar în 218 ţinea cursuri decanul sau Berzoi, nu mai intrai la orele tale. Dar rar cînd noi ne întristam tare în aşa cazuri. Ieşeam şi noi să luăm o gură de aer poluat, căci eram în plin centrul Chişinăului – de-o plăcere! Peste drum de blocul nostru era unul din magazinele „Bucuria”, unde cheltuiam o bună parte din averea noastră de student. Îmi aduc aminte că cel mai des cumpăram arahide în ciocolată sau în zahar (cînd aveam mai puţini bani), iar în post cumpăram „biscuiţi de la iepuraş”. Mmmm…, ce neamneaşneală!!! Tare am mai slăbit după ce am absolvit facultatea! Tot în incinta acelui magazin era cel mai apropiat xerox şi deci ne petreceam acolo mult timp, mai ales înainte de examene, făcînd copii la 10%.
Lîngă bloc, după semafor, era un monument unde se fotografiau toţi în cursul întîi şi grupa noastră tot are o poză acolo. Apoi iată, cînd am ajuns cu scrisul aici, şi pentru că am uitat al cui era monumentul, am început a scrie pe skype la toţi foştii studenţi de la FRT pe care-i am în listă ca să-i întreb al cui e monumentul şi… să vezi ruşine! Frate’meu mi-a răspuns: „a unui mitropolit kakoi-ta” (eu tot aşa ţin minte), fostul şef de grupă zice că-i a lui Movilă, iar alt coleg cred că nu prea a înţeles despre care monument vorbeam şi a zis: „primu rector utm, raducatu sau radautanu imi pare”, apoi s-a corectat: „aa nustiu, eu credeam k aseala spinzurat pe perete care dinspre sis intrebi”, alţii nu s-au complicat şi au răspuns simplu, ca nişte studenţi oneşti: „nu ştiu”… Iaca aştept răspunsul de la Victor Ghieşu, care a promis că rezolvă el dilema, dar pînă una alta, eu scriu mai departe, roşie de ruşine.
Lîngă controversatul monument era staţia de troleibuz, iar lîngă staţie alt magazin alimentar. De acolo eu, Nataşa şi Jora, cumpăram „cîrnaţ şi baton”, adică salam cu franzelă şi ne aşezam pe băncile de la staţie ca să mîncăm şi să ne jeluim pe viaţa de student. N-am să uit niciodată cum a spus odată Nataşa, după ce am scotocit îndelung buzunarele şi ne-am „skidanit” pentru o porţie de „cîrnaţ cu baton”: „ce folos că acum suntem tineri şi avem timp, dacă n-avem bani, da’ pe urmă o să avem bani, dar n-o să fim tineri şi n-o să avem timp?”. „Off..”, am răspuns eu cu Jora şi am muşcat din baton, apoi i l-am transmis Nataşei să-şi mai amestece amarul cu o gură de pîine proaspătă.
Între timp, Victor Ghieşu a demarat o întreagă anchetă pe marginea monumentului de lîngă blocul unu al UTM. Mă anunţă că la masă merge o persoană încolo şi o să afle, iar dumnealui personal se pierde în presupuneri: „eu nustiu de ce am impresia ca era cineva din letopisetz … ureche ? lupu ? neculce ….dosoftei?”. Victor s-a dovedit a fi cel mai afectat de această dilemă şi eu mă bucur că mai sunt aşa oameni. Şi scriu mai departe.
Ap’ iaka, eram studenţi şi eram săraci, dar eram fericiţi într-un fel, în blocul cela rîskit, departe de cămin, în schimb aproape de Dumnezeu şi de toţi sfinţii…
Oi, oi, oi… staţi oleacă că tocmai în acest moment, mi-au venit tocmai trei mesaje, de la trei oameni diferiţi (inclusiv Victor ), care au ajuns la concluzia că monumentul era totuşi al lui Petru Movilă. Aşteptăm confirmarea de la omul de încredere, trimis în recunoaştere în timpul mesei.
Unde rămăsesem? Aaaa – eram fericiţi… Ei, da ce poţi să mai adaugi aici? Aici poţi să adaugi doar „şi punctum”.
Şi iată un link de la multstimatul Victor Ghieşu, care confirmă ca cei trei au avut dreptate: http://wikimapia.org/12355566/ro/Monumentul-lui-Mitropolit-Petru-Movil%C4%83
Mulţumim, Victore!
Mulţumim, UTM!

2 Răspunsuri to "Post în care o să aflaţi de ce slăbesc studenţii de la FRT după absolvire"

Pai si de ce totusi slabesc studentii dupa ce absolvesc FRT, de la asta ka o papat cit o fost studenti mampasele sau batoane si kirnat,…, sau de frika ka UTM are borti din spate,…,sau dilema a cui e monumentul vis a vis de UTM ii secatuieste??????

iaka aici e buba: „Peste drum de blocul nostru era unul din magazinele „Bucuria”, unde cheltuiam o bună parte din averea noastră de student. Îmi aduc aminte că cel mai des cumpăram arahide în ciocolată sau în zahar (cînd aveam mai puţini bani), iar în post cumpăram „biscuiţi de la iepuraş”. Mmmm…, ce neamneaşneală!!! Tare am mai slăbit după ce am absolvit facultatea! „

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

