Antepostscriptum

O dimineaţă somnoroasă sau Exerciţiu de literatură fără rost

Posted on: 2010/09/30

Sună deşteptătorul. „Asta nu-i pentru mine…” I. se întinde alene şi se ridică cu mare greu din pat. Eu mă întorc pe cealaltă parte şi mă pomenesc pe Wall Street: fac nişte tranzacţii ilegale, umblu cu chestii-trestii, etc… Soţul încearcă să mă convingă că nu fac bine, că nu trebuie; eu – nu, şi gata!, trebuie! „Gîndeşte-te şi singur: „zercalkă” vrei? – vrei!; laptop de acela mare care mi-ai arătat ieri vrei? – vrei!, saltea pentru Raluca vrei? …oi, asta eu vreu… vreu! Da tu zici că nu trebuie.” Soţul nu se gîndeşte mult şi cînd îmi arde vreo două palme, de acelea moldoveneşti, gospodăreşti, la fund. „Ciota ne po Wall Street-ski…”, mă gîndesc eu şi mă trezesc. I. deja e chitit-gătit, se parfumează şi vine să mă pupe.
– Mă iubeşti? mornăi eu sub nas.
– Aham…
– Numai ce mi-ai ars două palme…
– Ei, două palme nu-i aşa de straşnic ca ieri, cînd în general te-am lăsat şi am plecat la alta…
Zîmbeşte, mă sărută şi pleacă la serviciu.
Mi-i lene să ies din pat să încui uşa…
„Asta de unde s-a mai luat?” mă gîndesc eu, urmărind virajele unei muşti gălăgioase prin odaie. Simt că ochii obosesc de la virajele muştii, pleoapele se îngreunează şi se închid… „Mama ei de muscă!”, o dojenesc eu şi trag supărată tălpile sub plapumă. Musca, descumpănită că i s-a retras pista de aterizare, îşi ia din nou zborul, bîzîind nervoasă, în căutarea unui nou aşezămînt. Eu trag plapuma şi peste cap şi parcă n-o mai aud.
Sînt în apartamentul lui frate’meu. Anişoara aleargă prin casă, dintr-o odaie în alta, şi ţipă de-ţi taie auzul: nu înţeleg – de bucurie sau a păţit ceva. Eu stau cu fratele în sufragerie şi admir încăperea: „Frumoooosss…”. „Daaaa, încuviinţează fratele, mulţumim!”. Opa! Asta eu? Adică palmele celea nu m-au astîmpărat, eu tot pe Wall Street sînt şi tot mă ocup cu bazaconii. Miroase a puşcărie. Dar asta mai tîrziu, fug acum mai repede să văd ce casă mi-am luat eu, dacă lui frate’meu i-am dăruit aşa minunăţie. Mă ridic de pe scaun agitată şi deodată simt nişte lovituri active în burtă…
Deschid ochii. Dau plapuma într-o parte şi mă uit la balonul meu de sub piept, deja umflat destul de tare. Se zbînţuie dintr-o parte în alta: s-a trezit gospodina mamei. 08.38.
– Raluca, hai poate mai dormim puţin, ha?
Noko! Zbînţ într-o parte, zbînţ în alta! E cu caracter, dragă, no iai cu una cu două. Pun mîna pe burtă şi încerc să-i urmăresc mişcările. Aşa şi adorm…
Iarăşi sună deşteptătorul. A, nu, acesta-i telefonul. Nănaşa se interesează de ultimele mele analize. Am o nănaşă grijulie, numai eu permanent uit că trebuie s-o sun.
Ei, dacă-i aşa, mă scol eu. „Da oare unde-i musca?”. În baie sunt bucuroasă să descopăr o pastă de dinţi nouă, „with eucalyptus, fresh”, în bucătărie mă întristez să găsesc ultimul pacheţel de ceai, după dejun mă strîmb la blisterele cu pastile şi, după toate acestea, mergînd ca o raţă ameţită prin casă, în pijama, încerc să-mi ticluiesc programul zilei. Am început cu sfîrşitul, că aveam un punct de reper: deseară la Paris Jazz… dar pînă atunci? Karamazovii stau şi se uită nedumeriţi la mine de pe pat, acolo unde i-am lăsat aseară şi mă întreabă, toţi patru în cor – Aleoşa cu glas duios, Mitea cu un urlet revoltat, Ivan cu o voce indiferentă şi Feodor cu un muget de beţivan: „Cum ce să faci? Citeşte!”. „O brînză” – le arăt limba eu – „Mă duc să văd ce mai face lumea pe facebook.” Iaka na! Azi a fost cutremur de dimineaţă. Lîngă monitor, în sfîrşit o zăresc pe musca mea, crăcănată cu talpele în sus. S-o fi stresat de la cutremurul ăsta şi o fi făcut infarct… Da’ la mine dulce a mai fost somnul, legănat de undele cutremurului… Mă duc să încui uşa şi să văd ce fac totuşi Karamazovii ceia.

2 Răspunsuri to "O dimineaţă somnoroasă sau Exerciţiu de literatură fără rost"

ap’ şi l-ai citit totuşi🙂 ?

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame