Antepostscriptum

Blog cu dedicaţie: pentru fiica mea

Posted on: 2010/10/04

Mai e un pic pînă ne vedem. Dacă eşti la fel de nerăbdătoare ca mine, ai dreptul să te numeşti „fata mamei”. Tata e, ca de obicei, mai cumpătat. Este cu adevărat Tata. Iar eu sunt un copil poreclit „Mama”. Dar promit să fiu un copil sîrguincios şi să-mi justific pe deplin porecla.
Te iubesc şi mi-e frică de tine. Dacă ţie nu ţi-e somn, mă trezesc şi eu numaidecît şi-ţi ţin de urît. Astă noapte s-a trezit şi tata şi ne-a adormit pe ambele. Cum am mai spus: el este cu adevăra Tata. Pentru ambele. Aşa că nu mă supăr dacă ambele o să fim „fetele tatei”, chiar dacă asta implică că nu vei mai fi „fata mamei”.
Am adunat atîtea spaime în mine de cînd te port sub inimă, dar, cu cît se apropie offlineul, bucuria întîlnirii le mătură pe toate şi face loc pentru noi emoţii. Dar să vezi, mai nou, ce remuşcare mi-a ros mintea astă noapte, cînd mi-ai zis că n-ai chef să dormi: te-am bătut la cap, toate aceste luni, cu atîtea filozofii şi fraze savante de-ale lui Preda, Drumeş, Petrescu, Dostoievski, Marquez, Diacenco… şi nu ţi-am citit măcar o poveste. Şi vreau să-mi aduc aminte povestea mea preferată din copilărie, pe care mi-o povestea bunica, la cererea mea, din nou şi din nou: „Povestea albinuţei”, dar nu mi-a rămas în minte decît un singur fragment: cum fata ceea harnică aleargă prin cîmpul de spini şi tălpile goale îi sîngerează, iar sîngele care cade pe spini îi transformă în maci… Mai mult nu ţin minte, nu-mi dau voie ei – Preda, Drumeş, Petrescu, Dostoievski, Marquez, Diacenco… – să-mi amintesc. Iar deşteptul de Google, la întrebarea mea, repetă într-una: „Bee movie, bee movie…” Vreau să caut o poveste frumoasă pentru tine. Frumoasă, frumoasă să fie – aşa ca tine.
Ieri am decis, în sfîrşit, definitiv, care o să fie prima ta hăinuţă. Şi după ce am petrecut-o pe naşa şi pe Andriana, cărora m-am lăudat cu ea, am întins-o pe pat şi m-am uitat la ea mult timp. Eu zic c-o să te prindă. Să vedem ce-o să zici tu. S-ar putea să te superi că te-mping să faci propagandă chiar din prima zi cu sloganul „Ecological world”, dar ursuleţii şi girăfioarele erau aşa de drăguţi… Ş-apoi nici nu-i o propagandă condamnabilă.
Măcar bine că ţi-am cîntat din cînd în cînd:
„…In a couple of years they have built
A home sweet home
With a couple of kids running in the yard
Of Desmond and Molly Jones…”
Ce zici? Să mai cîntăm? Bine, hai să mai cîntăm:

8 Răspunsuri to "Blog cu dedicaţie: pentru fiica mea"

partea asta cu talpile care sangereaza nu stiu daca-i cea mai potrivită :))

asta mi s-a întipărit mie. minte bolnavă!

Victoria, felicitari🙂
O fata ii mare lucru, sa stii🙂

mulţumesc!
bănuiam eu!🙂

ce dulci , pai „fetele tatei ” multa, multa fericire voua )
nastere usoara si desigur sanatate!

mulţumesc mult, Maria!

Bravo Victorita! sa ai o fetita e superb, iar apoi numaidecit un baietel se cere! La nunta voastra de vis am fost sper si la cumatrie sa va vad!:)

mulţumesc mult! felicitări şi vouă încă o dată pentru scumpa de Lia!

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

