Antepostscriptum

RALUCA. 2.

Posted on: 2010/12/24

Da, n-o fi vorbind ea, dar totuşi, spune atîtea…

Chestia cu trezitul arată cam aşa: emite un sunet scurt şi surd, apoi începe să dea din cap în dreapta şi în stînga, tot mai rapid, apoi începe să-şi frece faţa cu mînuţele, încreţind fruntea, încordată, de parcă ar căuta un vinovat pentru faptul că s-a trezit şi, negăsindu-l, se irită şi mai tare şi abia atunci scoate un scîncet. Dacă nu-i eşti alături, scîncetul este urmat de un răcnet scurt şi ascuţit care parcă ar zice că uite, eu m-am trezit, iar tu nu eşti alături. Cum ai îndrăznit? Oare ce-o fi totuşi cu răcnetul acesta, care nu se transformă în plînset numai dacă te apropii? E un semn al fricii de abandon sau un capriciu al celui care se vrea iubit şi corcolit? Vrea o dovadă? Sau se teme că, aşa neajutorată cum e, ar putea rămîne singură şi atunci ce ar face? Pentru că cu totul alta e reacţia cînd se trezeşte în prezenţa mea: se uită exact în ochii mei şi parcă ar căuta ceva… Trebuie să prind momentul şi să-i răspund imediat cu orice formă de afecţiune ca să n-o scap să scîncească. Dacă n-o scap, trăim în pace: putem să facem orice ritual, chiar şi cele ce nu-i plac ei. Asta ar fi, după cum înţeleg, o recompensă pentru că am fost atentă la timp şi n-am lăsat-o să se simtă singură şi neajutorată.

Apoi faza cu suzeta… E extraordinar de expresivă dovada ei de plăcere maximă cînd i-o bagi în guriţa micuţă, iar ea, simţindu-i atingerea pe buze, întinde gîtişorul s-o apuce şi ridică mînuţele la tîmple – expresie a unei mari tandreţi. Au o legătură aparte ele – suzeţica şi Raluca – pe care uneori sunt geloasă…

Însă recuperez la faza cu pupatul. Se lasă sărutată moale pe fruntea mică, pe năsuc, pe obrăjori, pe bărbie şi, în acest timp, ridică a plăcere sprîncenele în sus şi parcă toată feţişoara tinde să se ridice după ele, căci face buzele pîlnie şi tot parcă vrea să le împingă înspre nas. Uneori adoarme în pupici şi e dulce somnul acesta, după drăgosteală… Alteori, am siguranţa că a adormit aşa, dar cînd încetez, deschide leneş ochi şi mă caută: „Continuă…”, parcă mi-ar spune. Atunci însoţesc pupicii de şoapte mieroase: „Dulcea mea, frumoasa mea…”. Înţelege, sunt sigură.

Cînd încerc s-o alin cu jucăriile şi le agit insistent în faţa ei, adoptă pentru un moment o expresie de nehotărîre care mă face să rîd. Expresia aceea vrea să zică: „Stau la cumpănă: să-i dau înainte cu bocitul sau să tac şi s-o las să mă distreze?” Se uită cu coada ochiului la jucărie şi cîntăreşte în mintea ei opţiunile. Dacă alege să se lase distrată, numai atunci se întoarce cu toată faţa spre jucărie şi tace, cointeresată de zîngănitul cela haotic. Ba chiar, dacă avem noroc, putem să-i prindem şi un zîmbet.

Ştie să mă măgulească. O face cînd plînge cu lacrimi mari în braţele cuiva şi îmi este transmisă mie. Regăsindu-se în braţele mele, plînsul sacadat devine tot mai încet, apoi se stinge şi feţisoara ei se acoperă cu o lumină de linişte, însoţită uneori de sunete domolite, ceva de genul: „Îîî…, îîî…, uuu…”, care vor să spună: „Uite, eu ştiu că tu eşti mama mea şi te recunosc, ştiu că mă iubeşti şi eu mă simt bine cu dragostea ta… Altfel n-am găsit cum să-ţi spun… Iubeşte-mă. Iar eu adorm un pic…”

2 Răspunsuri to "RALUCA. 2."

Ce-i frumos, e frumos!

Ce dulce o descrii, vad ca o savurezi din plin🙂
Al meu de 6 ani deja clar ca nu mai pot sa il pup toata ziua cit vreau eu, dar imi place sa ma duc linga el dupa ce a adormit, sa il miros si sa il mingii asa incet ca sa nu il trezesc, ma uit la el si ma gindesc cind dragul mamei ai reusit sa cresti asa de mare…

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

