Antepostscriptum

Mulţumesc, 2010!

Posted on: 2010/12/30

Simt că trebuie să-i spun anului 2010 „adio” într-o manieră deosebită. Trebuie să mă mai uit o dată în urmă, să zîmbesc, stăpînită de nostalgie (deja!!!) şi de sentimente frumoase şi să zic: „MULŢUMESC, 2010!”

Nu am mai avut asemenea ani frumoşi şi cred că puţini (dacă vor fi) din cei ce urmează, se vor compara cu el. E anul în care viaţa mi s-a reorientat în cu totul alte făgaşe, am întîlnit o altfel de fericire, care e singura cea mai sigură că ar fi întradevăr fericirea deplină.

Boţul acesta micuţ, care doarme acum cu mînuţele în părţi şi cu o expresie de totală relaxare pe faţă, în pătucul ei, va fi legat pe viaţă de anul 2010. Iar eu, peste mulţi ani şi din ce în ce mai des, răscolind prin sertare în căutarea unor lucruri banale şi poticnindu-mă ba de un desen în care patru beţe şi un cerc o să mă reprezinte, ba de o jucărie cu un ochi sau o mînă lipsă, am să mă aşez, tăcută şi gînditoare, şi am să mă întorc cu dragoste în 2010.

Am să mă găsesc mergînd agale, cu burta înainte, visătoare, spre serviciu, caruia nu-i mai acordam nici o importanţă… Am să mă găsesc cu mîinile pe acea minge de sub inima mea şi cu urechea soţului pe ea, încercînd să depisteze primele semne de viaţă. Am să mă găsesc vorbind cu embrionul cela bine ascuns în mine, spunîndu-i glume, jucîndu-mă şi citindu-i din cărţi. Apoi am să mă găsesc într-un salon din spital în care mă rugam în ţipete la acel boţ şă vină mai repede să vadă lumina zilei. Apoi am să găsesc ochii ceia mari – hlop, hlop! – care încă nu mă vedeau, dar se uitau la mine şi aveau nevoie de mine. Asta e amintirea cea mai frumoasă care îmi rămîne din 2010 – ochii ceia mari, care se uitau la mine şi eu ştiam atunci cu siguranţă că fericirea nu poate şi nici nu are dreptul să arate altfel.

Nici un regret nu e legat de 2010. Poate doar acela că 2010 nu se va mai repeta…

3 Răspunsuri to "Mulţumesc, 2010!"

mi se pare corect ca bebeluşii să fie cea mai frumoasă amintire a anului. şi nu uita: fiecare clipă cu ochii pe ea, pentru că se duc aşa de repede anii… nu-ţi mai aminteşti cum erau copiii mici… şi e trist. filmeaz-o, fotografiaz-o! să ţi-o aduci aminte!

Un 2011 MINUNAT îți doresc!

Sa-ti fie sanatoasa papusa! Intr-adevar, un an minunat. Greu, dar minunat!

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

