Antepostscriptum

Adevărul adevărat

Posted on: 2011/09/14

Tot citind în una din cele cinci cărţi pe care le tot citesc de mult şi nu le mai dau de capăt, am dat de un adevăr atît de mare încît, după ce l-am mai citit încă o dată, nu am putut să nu-l mai citesc de vreo cîteva ori, apoi, gîndindu-mă un pic la el, bineînţeles că am hotărît să nu mai aştept sfărşitul cărţii ca să vă vorbesc, ca printre altele şi despre el, aşa că am zămislit un post special pentru acesta. Dar să nu vă încarc cu vorbăraia mea de om care stă acasă, vorbeşte cel mai mult cu un pici care îi poate răspunde numai cu „mgî” şi „uaaaa”, şi din acest motiv nu se mai satură de vorbit cînd găseşte nişte urechi libere, dar să vă arăt fragmentul care povesteşte foarte bine despre ceea ce se întîmplă foarte des la noi în viaţa politică şi nu numai:

„Что Ноздрев лгун отъявленный, это было известно всем, и вовсе не было в диковинку слышатъ от него решителъную бессмыслицу, но смертный, право, трудно даже понять, как устроен этот смертный: как бы ни была пошла новость, но смертному, хотя бы именно для того только, чтобы сказать: „Посмотрите, какую ложь распустили!” – а другой смертный с удовольствием преклонит ухо, хотя после скажет сам: „Да это совершенно пошлая ложь, не стоящая никакого внимания!” – и вслед за тем сей же час отправится искать третьего смертного, чтобы, рассказавши ему, после вместе с ним воскликнуть с благородным негодованием:”Какая пошлая ложь!” И это непременно обойдет весь город, и все смертные, сколько их есть, наговорятся непременно досыта и потом признают, что это не стоит внимания и не достойно, чтобы о нем говорить.”

Н.Гоголь „Мертвые души”

Nu mă satur să mulţumesc încă o dată celor două suflete care m-au împins să pun mîna pe cartea asta: Doina Munteanu Bucur şi Natalia Caraman, cunoscută probabil la mai multă lume facebookcească sub enigmaticul şi de aceea interesantul pseodonim „Fata Desculţă”.

3 Răspunsuri to "Adevărul adevărat"

Apreciez faptul că alegi valoarea şi calitatea, indiferent de unde vine şi indiferent în ce limbă e spusă.

Multumesc Victoria, prea multa onoare … ma simt flatata. Important ca l-ai descoperit pe Gogol. Sper ca ai avut o lectura copioasa. In ceea ce ma priveste, il ador, ador personajele lui dezumanizate, caricaturale. De fapt, „Suflete Moarte”, in opinia mea, este o condica a cusururilor umane, acelasi Pliuskin, acelasi Akakii Akakivitch cu mantoul lui, la care tinea ca la o mireasa. Datorita lui Gogol, literatura rusa a devenit universala, fara el nu ar fi existat Dostoievski, Nabokov, Andrei Belij si multi altii. De atfel, Dostoievski, spunea, noi toti am iesit des sub mantoul lui Gogol. Iar titlul romanului sau „Suflete Moarte” i-a fost sugerat de prietenul sau Pouchkine.
Mi-ar placea sa te cunosc in persoana, poate organizam o serata literara, facem schimb de impresii si recomandari de carti bune. Numai bine!

Doina, am să fiu şi eu bucuroasă să te cunosc, iar despre serata literară mai vorbim.

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

