Antepostscriptum

Caii

Posted on: 2015/08/23

IMG_20150607_131250

Nu, astăzi nu este ziua ta de naștere. E o zi ca oricare alta, dar trebuia să-ți scriu anume azi, pentru că… Pentru că s-a întâmplat din nou! Mama lor de cai! Am intrat în baie și, a cîta oară, m-am împiedicat de caii tăi! Erau toți înșirați pe jos, culcați. Erau mulți. S-a întâmplat să calc pe unul dintr-un material mai dur, mă durea grozav degetul mic de la picior, iar tu… Tu ai dat buzna din urma mea, nuuuu, nu ca să ma previi că aș putea să mă împiedic, nici pe departe; ai dat buzna să-mi dai de grijă să nu-ți trezesc caii, care „se odihnesc, după competiție.”

Raluca, fetele se joacă cu păpuși și cărucioare, de-a medicul și de-a școala, iar tu… Tu organizezi competiții pentru cai! Caii tăi sunt peste tot – în poșeta ta cu Kitty tu nu porți oglinjoara și băsmăluța, tu porți ponei; în odaia ta n-ai unde călca de răul lor; sub masa de la computer – e grajd; funia legată de piciorul scaunului și de piciorul mesei – e obstacol pentru competiția de cai; iar seara, ba nu – noaptea, cînd de-abia ne tîrîim picioarele de oboseală, spre pat, găsim – și eu, și taică-tău, cîte un cal sub pernă:

 – Ralucaaaaaa!!!

– Ei se tem. Vă rog, lasați-i să doarmă cu voi…

Asta pentru că n-au încăput toți pe patul tău. Da, n-au încăput nici pe patul cel mare, după ce l-am schimbat pe cel mic, ca să dormi ”singură” și să încapi, pentru că ești deja mare.

Am descărcat toate desenele animate cu cai, chiar dacă ei apar doar fugitiv în cadru, iar din desenul animat cu Rapunzel, nu ți-i minte nici un nume nici unuia din personajele principale, în schimb ai memorizat că pe cal, calul acela care apare secvențial, îl cheamă Maximus…

Barbie, Dora, Cenușăreasa, Mica Sirenă sunt niște palide apariții pe lîngă Mistral, Sabrina, Amadeus și Maharajah… Ele nu se compară nici măcar cu Maximus…

Culmea e că te comporți cu noi ca și cum am fi cai – știu deja că ei nu iubesc să fie mîngîiați pe frunte, ci ciupiți de gît. Nu zic ba –  e destul de plăcut și pentru oameni, mai ales cînd o faci tu, dar totuși…

Bine, dar să-i faci compliment educatoarei: ”Ești frumoasă ca un cal!” consider că e prea de tot.

… S-ar putea ca lumea să nu te înțeleagă întotdeauna, așa cum mi se întîmplă și mie să fiu, uneori, furioasă pe tine. S-ar putea să nu fie cel mai în vogă hobby (între timp s-ar putea să-l și schimbi) și s-ar putea să mai intri și în bucluc din cauza pasiunilor tale, așa cum te cerți acum cu toți pentru fiecare fir de păr căzut din coama cailor tăi (mai tîrziu o să înțelegi că majoritatea sunt făcuți în China), dar, oricum… să știi că ești minunată și să știi că ne faci fericiți! Pe mine și pe taică-tău, chiar dacă trebuie să dormim cu caii tăi.

Cred că ai făcut-o fericită, pentru un moment, și pe Ilinca, fetița din curtea vecină, pe care ai întîlnit-o doar o dată și care ți-a zis că n-are jucării, și căreia i l-ai dăruit pe Onchao… Pe Onchao, Raluca, favoritul tău Onchao…

Ești minunată și te iubesc!

O, da, să nu uităm de paste. În afară de cai, îți plac pastele. Cînd o să fii mare și cochetă, și o să poți să citești ce  ți-am scris astăzi, te rog, să nu mi te plîngi că ești prea grasă. Eu te-am prevenit – manînci prea multe paste!

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

