Antepostscriptum

Dragă Moș Crăciun,

Posted on: 2015/12/24

am să te mint dacă am să zic că în anul ce-a trecut am fost cea mai cuminte fată. Am făcut muuulte greșeli, am încurcat multe ițe, pe unele dintre care nu le-am mai putut descurca nici singură, nici cu ajutor. Da, cred c-am dat-o-n bară și, știi, e aiurea să dai în bară. Ce mai, a cam fost de-a naiba, dar…

Dar, știi, iată că trece, iar eu n-am chef să-l dau la gunoi.

Ba chiar, cu toate astea, l-aș pune în ramă și l-aș atîrna pe peretele care-l văd mai des. Nu, nu doar ca să-mi fie de învățătură, dar pentru că, totuși a fost un an bun. Deosebit de prost, dar bun. Ar fi ca o diplomă pe care ai căștigat-o într-un concurs complicat și periculos, un concurs prin care nu mai vrei să treci cîte zile vei mai avea, dar prin care ești mîndru c-ai trecut. Ai greșit, ai căzut, te-ai înglodat, dar te-ai ridicat și-ai mers mai departe.

Ba chiar, cu toate astea, acum cînd a trecut, m-am căpătat cu conștiința că rezistența, curajul și voința nu se învață din definiții. Mai mult ca atît, m-am căpătat cu cîte un pic din toate astea. Comfortul și bunișorul nu te propulsează nicăieri, iar lucrurile nu sunt ori albe, ori negre (și nici pe departe roz), dar au nuanțe. Și, știi, expert e acela care se pricepe la nuanțe, nu cel care judecă pentru negru și laudă pentru alb.

Ba chiar, cu toate astea, știu c-o să-mi amintesc des de acest an și poate că am să mă gîndesc la el pînă la sfîrșit… și n-am să fiu încruntată decît poate doar acum, la început, însă știu sigur că am să zîmbesc în colțul gurii, mai tîrziu, și am să-mi zic – bravo, fato, pînă la urmă, te-ai descurcat!

Deci, Moș Craciun, vezi că n-am fost o fată bună și încă mai am și tupeul să mă felicit cu asta, dar totuși, știu că ești un Moș bun și tocmai de aia îndrăznesc să-ți cer:

Moșule, fii atent, dacă îmi mai bagi un an de ăsta, te găsesc, Boșorogule, te găsesc și, pe toți dracii, o să ai de-a face cu fata asta rea, de care ți-am zis mai sus!

 

Lasă un răspuns

Arhive

De vă e foame

